Lotten Rapps Friiåknings Träningsläger & HÄRJEDALSMÄSTERSKAPET i BRATTÅKNING


Efter en lång tävlingssäsong i Freeride Worldtour Qualification så kändes det helt magiskt att få komma "hem" till området runt Ramundberget och arrangera träningsläger och tävling.
Freeride är en sport som endast är arrangerad genom världstouren (Freeride Worldtour) och sedan resten är individuella tävlingar. Så klubbar/förbund/landslag finns ej vilket jag, hitintills på de två år jag hållt på proffesionellt, endast upplevt som possetivt. Dock ställer det stora krav på utövaren, utan tränare får man lägga upp all träning, planering av resor boende, startande av företag för att kunna fakturera sponsorer etc. Det jag känner ibland är att jag skulle vilja komma på ett träningsläger där de bästa tjejerna i sporten befinner sig och där allt är uppstyrt. Så det gav jag mina vänner denna helg. En helg till dem! 
/Lotten Rapp

SPONSORER:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar