Från Vackran VIKEN till Vackra FJÄLLena

Levi hette en gammal gubbe som gick runt på byn med stort, stor skägg, leende å haltandes med sin käpp. När jag och min cykel mötte honom på den här vägen ned till Vikbron, då brukade han säga "Lotten du vet väll att du inte bor i Viken" -gör jag int svarade jag då? "du bor inte i Viken, nej, nej, du bor i Vackra Viken".
Syster & Sandra, i Vackra Viken
Sonfjället i vår skru
Lill Skarven, Stor Skarven å till höger Helags. Allt gå å skida! 

När jag gled in i Funäs här igår så stod herr å fru Lidfors utanför TopSport.
 Jag satt i jeans, men sa till frun att vi drar till fjälls nu! Nu på en gång, som ombytning på fjällparkeringa å sen bara full fart te fjälls!





 Katinka, Rasmus å Mikaela jobb/plugg häng på cafe Villan 1951, de ä Funäs de!

Eftermiddags solning på bryggan å span på Skarvarna

Herr Lidfors å nyblivna farsilifarsan, som sitter mä huskatalogan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar