ÖGONBLICK efter ÖGONBLICK

Tidig morgonlöpning i Storulvån- under Fjällfesten 19-22april













Den här texten klippte jag ut ur Ljunganbladet när jag var 15år, den ligg som fortfarande på hyllan där ovanför sängen hemma hos mamma å pappa. Jag tyck så mycket om den, å jag känn stolthet, för den senaste tiden har jag levt efter orden. Jag kastar mig utför.  
                Om jag fick leva om mitt liv igen 
                                                                  Jag skulle våga göra fler misstag nästa gång. 
Jag skulle slappna av och ta allt lugnare. 
Jag skulle vara tokigare än jag varit i det här livet. 
Jag skulle ta färre saker på allvar. 
Jag skulle våga ta fler chanser. 
Jag skulle bestiga fler berg och simma i fler älvar. 
Jag skulle äta mer glass och mindre bönor. 
Jag kanske skulle troligast ha fler verkliga problem, 
men färre inbillade. 
För jag är en av dem som lever förnuftigt och klokt timme efter timme, dag efter dag. Visst har jag haft mina ögonblick, men om jag fick leva om igen, skulle jag ha fler. 
Jag skulle faktiskt försöka att inte ha annat än ögonblick, det ena efter det andra, istället för att planera så många år i förväg, varje dag. 
Jag är en av de människor som i varenda möte med nya människor vill så otroligt väl, men känner oro för att jag ska uppfattas fel.
Jag åker aldrig någonstans utan min termometer, 
varmvattenflaska, regnrock och fallskärm. 
Om jag fick leva om mitt liv igen, skulle jag resa med mindre packning. 
Jag skulle börja gå barfota tidigare på våren och fortsätta till senare på hösten. 
Jag skulle dansa mer. 
Jag skulle åka fler karuseller. 
Jag skulle plocka fler tusenskönor. 
                                                                                                   Nadine Stair, 85 år




Oj, oj, oj, jag känn då verkligen de... att om jag får bli en gammal å go tant om sisdär sextio år då kommer jag sitta i glädje och tänka tillbaka på allt jag verkligen fick göra och uppleva i denna livsperiod. Sist jag skrev här ordentligt de va ju efter mitt friiåkningsträningsläger, efter de drog jag direkt till Åre å hade tre riktigt goda åkdagar mä bland andra Jesper Sundell, Erik "demonen" Sunnerheim, Dan Sunnerheim å Per Jonsson.
Efter de rullades de till Storulvån å Fjällfesten, där jag skulle hålla nå föredrag om mitt liv och sen en HaglöfsFjälltur mä Per. Gå till fjälls är ju ingen konst, men att föredraga inför massa folk kände jag mig en smula knäsvag för, kan jag säg. Men de fräna va! att innan både torsdagens å lördagens föredrag gick jag ju bara in på skithuset låste in mig där i 2min, dunkade igång samma peppmusik såsom inför ett tävlingsåk. Bestämde mig för vad jag ville känna när jag skulle stå inför folket sen gick jag bara ut å gjorde de. Å de gick som alldeles BRA! :) Folk har komme fram nu efteråt å sagt att de där föredraget var KING. Tack ni snälla som har skuttat fram å sagt de, de betyd jätte mycke för en mig.
Nog om dä, det bästaste bästa mä hela den helgen var de gamla å ny mötena och gå på djupet snacket, mä kloksomenbok folk. Wow de ä ögonblick de! 
Efter Fjällfesten, satte sig jag å en Per Jonsson från Haglöfs oss i hans bil och rullade upp hit till Riksgränsen. Å här ifrån Riksgränsen har vi två, plus teamåkare Asbjørn Eggebø Næss, fotograf Nicklas Blom å filmare David Kvart bilat ut åt Lofoten å Tromsö för fotning å filmning av nästa års Haglöfs produkter. Oj oj oj vilka "minnas som tant moments". :)  



1 kommentar:

  1. Du är så fin Lotten. Jag tror inte det finns någon som inte tycker om dig.

    SvaraRadera